Forum stage Barcelone
Stage RH Barcelone |
cmorel
---.Red-88-11-161.dy
05-02-2008 17:30
|
JUNIOR CONSULTANT in HR
BARCELONA CENTER
THE JOB
Reporting to the Recruitment Manager, your primary objective will be to recruit Native speakers for our different international clients.
You will be using the different jobsites as Monsterboard and Infojobs but also more creative ways of attracting the right candidates.
Among other activities, primary responsibilities will include:
Job analysis and job profile compilation;
Application filtering and telephone pre-screening;
Competency based interviewing;
Managing the offer process and securing quality candidates;
Maximizing company exposure, assisting with ongoing development of the employer brand;
THE COMPANY
We are a Recruitment company located in Barcelona with 2 section:
Sales: Recruiting candidates with sales experience for all sectors in Spain. We are recruiting all kind of profiles from junior sales executive to Sales director.
Native Speakers: Recruiting Non Spanish candidates for international companies where language mainly is English. In this department we are recruiting all kind of profiles from customer service agent to Marketing Manager. However all profiles are related to international experience and native language.
REQUIREMENTS
High level of English + Good level of Spanish
Any other European Language would be consider as a plus
Internship convention provided by the University
WORKING HOURS + BENEFITS
Monday to Friday from 9:00 to 19:00.
Benefits Salary : 500 euros
If interested please send us your CV to
or call 93.245.95.10 (ask for Noëlla)
Also you can check other offers visiting our website www.talentsearchpeople.com
|
|
|
Re: Stage RH Barcelone |
MAO
---.fbx.proxad.net
13-02-2008 18:53
|
Dear Madam,
Following to your announce, I inform you that I'm very interesting and highly-motivated about your internship in Barcelona as a Junior Consultant in Human Resources.
I'm in 3rd year License of Gestion Marketing Mention in Toulouse in the South of France in the Institute of Administration of Companies (IAE – University of the Social Sciences Toulouse 1). It looks like the business school.
I can speak in English, in Spanish and French at high level I think.
Don't hesitate to contact me on my personal phone because I will certainly be in Barcelona next week from 19 to 21st February 2008 and if you need any further information you are welcome.
I'm looking forwarf to hearing from you as soon as possible.
Yours faithfully
Nadine MAO
|
|
|
MAO
---.fbx.proxad.net
13-02-2008 18:56
|
I search an intership from beginning in June to mi-September 2008.
Thank for your attention,
Best regards,
Nadine
|
|
|
katleen
---.202.102-84.rev.g
10-03-2008 23:46
|
Dear Sir :
I hold a degree of the Ecole Nationale de Commerce de Bessières (National Business School), Paris, in international trade. I am currently completing my studies at the University of the Sorbonne Nouvelle, Paris III. I plan to get my Bachelor’s degree in Modern Languages Applied to international trade next June.
I have to carry out a six-week placement (or more) from June 2006, which deals with international services. This work placement is compulsory for my degree. I will have to pass an English oral exam, I shall be questioned about my experience in the company. Moreover, I have to write a report; a copy of which I shall send to your company.
I have hitherto completed two internships in import/export fields in France. I very much enjoyed both of these training periods but I prefered my working experience in the british company SFLM (Manchester) where I was in charge of a market research about HSE (Health and Safety Environment) services. One of my tasks was to compile job profile concerning HSE staff (manager, inspector,...) and to contact the companies who trained them.
My high degree of motivation has been appreciated by my previous employers so that they proposed me to join the company immediatly after my training period. The only reason I declined the proposition was because I wanted to continue my studies and move to an international firm like yours.
Nothing would ever interest me more than being involved in a new department and participating in its expansion. I am an ambitious and hard-working person so that I feel able to take up challenges.
Let me know your email adress and I would send you my CV
Yours sincerely,
Katleen M.
|
|
|
Collard Chloé
---.104-241-81.adsl-
09-09-2008 15:54
|
Madame, Monsieur,
Je me présente, Chloé Collard, j'ai 21 ans et je viens de réussir avec distinction un graduat en Tourisme à la Haute Ecole charlemagne de Liège.
Je désire réaliser un stage en entreprise via le Forem à l'étranger et plus particulièrement à Barcelone. C'est pourquoi je fais appel à vous, étant donné mon diplôme, je pense avoir les compétences requises pour travailler, je l'espère, avec vous.
Voici, ci-joint, mon cv en espagnol ainsi qu'une lettre expliquant plus en détail en quoi consiste la formation.
Merci de bien vouloir y prêter attention.
Dans l'attente de votre réponse, je vous prie d'agréer, Madame, Monsieur, mes salutations respectueueses.
Chloé Collard
Datos personales
Nombre Chloé COLLARD
Direccion 93, rue du Dixième de Ligne.
6700 Arlon, Belgique.
Teléfono 0032/494/99.83.63.

Edad 21 años (25/03/1987)
Nationalidad Belga
Estado Civil Soltera
Diplomatura en Turismo
Formación Académica
Estudios
2005-2008 Haute Ecole Charlemagne de Liège: Turismo y ocio
2003-2005 Instituto Sainte-Marie d’Arlon
4 horas de deporte y 12 horas de lenguas : Inglés, Español, Alemán
2000-2003 Instituto Sainte-Marie d’Arlon
4 horas de latín y 9 horas de lenguas : Inglés y Alemán
Idiomas
Inglés : nivel alto
Español : nivel medio
Alemán : nivel básico
Experiencia profesional
2003-actualidad Entrenadora de Tenis durante las vacaciones en un centro de deporte en Arlon (Spetz)
Junio 2007 Un mes como secretaria y recepcionista en un museo en Arlon (Musée Gaspar)
Diciembre 2006 Dos semanas en una agencia de viajes en Arlon (Luxair Tour)
2005-2006 Guía para la escuela en la feria Siep, en Andalucía, en Maastricht, en Lieja,…
2003-2005 Entrenadora de Taë-bo tres veces por semana en Arlon (Hang Geki club)
Aficiones
Deportes, leer, cocinar, viajar
Chloé Collard Arlon, le 05 août 2008
Avenue du Dixième de Ligne, 93
6700 Arlon - Belgique
Tel.: 0032/494.99.83.63.
e-mail:

Concerne : demande de stage en entreprise à Barcelone.
Madame, Monsieur,
Je vous écris dans le but de venir travailler dans votre entreprise en tant que stagiaire. Je viens en effet de terminer mon graduat en Tourisme Animation à la Haute Ecole Charlemagne de Liège, et cela avec distinction.
Un de mes plus grands rêves serait de travailler et de vivre en Espagne. Pour ce faire j’ai décidé de débuter ce projet en réalisant un stage en entreprise à Barcelone via le Forem (Forem International Traineeship), qui est un centre de formation pour l’emploi en Belgique (http://www.leforem.be).
Je dois donc trouver par mes propres moyens une entreprise qui m’accepte en tant que stagiaire durant 3 mois. Une fois cela réalisé, le Forem doit accepter le projet et ensuite rentrer en contact avec l’entreprise pour délimiter les conditions de travail (à savoir horaires,…).
Récemment diplômée en Tourisme, je souhaiterais mettre en pratique mes compétences acquises lors de mes études à votre service pour tout poste que vous estimerez me convenir au regard de mon CV.
Un de mes grands souhaits est également de faire cette formation dans le but d’améliorer mes connaissances en langues, de découvrir votre beau pays qu’est l’Espagne, ses coutumes, ses traditions, ses nombreuses villes multiculturelles, ses artistes de renoms,… Mais aussi de décrocher un contrat indéterminé dans votre pays.
C‘est avec succès que j’ai réussi mon bachelier en Tourisme Animation, ce qui me permet d’avoir de nombreuses connaissances dans ce si vaste domaine qu’est le tourisme ainsi qu’en langues.
Comme vous le constaterez dans mon CV annexé, j’ai toujours étudié les langues et visité de nombreux pays qui sont pour moi une grande passion ainsi que le sport.
Il me serait agréable d’être insérée au sein de votre entreprise dans laquelle vous pourriez juger des compétences acquises durant mes études.
Je tiens particulièrement à vous informer que vous ne devez ni me rémunérer ni me loger ni me nourrir ; tout cela est pris en charge par le Forem et par moi-même.
Je me tiens à votre disposition pour de plus amples informations sur ma motivation et mes compétences pour un poste au sein de votre entreprise.
Je vous prie d’agréer, Madame, Monsieur, mes salutations respectueuses.
Chloé Collard
|
|
|
RÉGLEMENTS DU FORUM
-N'écrivez PAS de messages identiques/dupliqués sur les forums du Réseau Étudiant
( pour afficher de la publicité sur le Réseau Étudiant, cliquez ici )
-Écrivez vos messages dans les forums les plus appropriés possible
( Index des forums / Recherche de forums )
-Évitez d'écrire des messages qui sont hors sujet avec la discussion en cours,
débutez plutôt une nouvelle discussion
(en cliquant sur le bouton rouge "Écrire Nouveau Sujet" tout en haut à gauche)
|
|

|